معرفی 7 ابزار کاربردی تولید محتوا با هوش مصنوعی در سال 2025

ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی در سالهای اخیر پیشرفت چشمگیری داشتهاند و به بازاریابان، نویسندگان، و صاحبان کسبوکارها کمک میکنند تا محتوای باکیفیت و جذاب تولید کنند.ما قصد داریم تا بهترین و کاربردی ترین ابزار تولید محتوا با هوش مصنوعی در سال 2025 را در کنار شما بررسی نماییم.

بیشتر بخوانید: تاثیر تولید محتوای جذاب و خلاقانه بر رشد کسب و کار
فرقی نمیکند که صاحب یک برند بزرگ بوده یا این که به تازگی استارتاپ نوپا خود را راهاندازی کرده باشید؛ اخیراً با دنیای تولید محتوا آشنا شده باشید یا این که به عنوان یک یوتیوبر معروف، صدها هزار سابسکرایبر داشته باشید. تولید محتوا خلاقانه امری است که امروزه تقریباً برای تمام افراد فعال در حوزه اینترنت ضروری بوده و روشهای متفاوتی نیز برای آن عنوان شده است. تولید محتوا با هوش مصنوعی به عنوان یکی از متدهای نوینی معرفی شده است که در کنار سرعت بخشیدن به کارها، فضایی را برای بروز خلاقیت کاربران فراهم کرده است.
اما احتمالاً شما نیز با این موضوع مواجه شده باشید که در حال حاضر صدها و شاید هزاران ابزار هوش مصنوعی برای تولید محتوا در مارکت معرفی شدهاند که قطعاً تمام آنها برای شما کاربردی نیستند. در واقع شما اگر بتوانید ابزارهای هوش مصنوعی مرتبط با نیاز خود را پیدا کرده و آنها را به خوبی در تکمیل تسکهای خود به کار ببرید؛ به شما قول میدهم که دیگر مثل سابق از متدهای سنتی تولید محتوا استفاده نخواهید کرد.
در حالت کلی میتوان عنوان کرد که تولید محتوا با هوش مصنوعی برای تمام کسانی که محتوا خلق میکنند مفید بوده و میتواند در تسریع و توسعه کارها به آنها کمک کند. اما اگر در این مورد بخواهیم به گروههای مشخصی از افراد اشاره کنیم؛ دستهبندیهای زیر مهمترین افرادی خواهند بود که میتوانند از قابلیتهای تولید محتوا با هوش مصنوعی استفاده کنند:
- مارکترهای فعال در حوزه سوشال مدیا
- تولیدکنندگان و بازاریابان محتوا
تولید محتوا با هوش مصنوعی در شبکه های اجتماعی
سوشال مدیا و پستهای شبکه اجتماعی خود را به هوش مصنوعی بسپارید
از ارائه ایدههای فوقالعاده برای هدلاینهای پستهای شبکههای اجتماعی گرفته تا تهیه متنهای جذاب برای عکسها، ابزارهای متنی تولید محتوا با هوش مصنوعی این امکان را برای شما فراهم میکنند تا یک محتوای ساده را به تعداد زیادی پست سوشال مدیا تبدیل کرده و از آنها در شبکههای مجازی خود استفاده کنید.
علاوه بر این، ابزارهای تولید محتوا بصری نیز این امکان را در اختیار شما قرار میدهند تا تنها با استفاده از چند پرامپت (prompt) ساده، تصاویر و ویدئوهای موردنیاز شبکههای مجازی خود را تهیه کنید.
در یک کلام باید بگوییم که ترکیب استفاده از این ابزارها این امکان را به شما میدهند که در کنار صرفهجویی در زمان، محتوای جذابی نیز برای پلتفرمهای سوشال مدیا خود داشته باشید که به خوبی توجه کاربران را جلب کرده و باعث بالا رفتن نرخ اینگیجمنت پستهای شما میشود.
تولید محتوا با هوش مصنوعی فضای بیشتری برای خلاقیت به شما میدهد
ابزارهای هوش مصنوعی به شما اجازه میدهد تا محتوای بیشتری تولید کرده و درواقع میتوانید انواع مختلفی از محتوا را آزمایش کنید تا متوجه شوید که کدام یک از آنها با نیازها و علایق کاربران شما هماهنگی بیشتری دارند. قابلیتی که نهایتاً باعث میشود بهترین استراتژی برای تولید محتوا خود را پیدا کنید.
ابزارهای هوش مصنوعی به شما کمک میکنند تا تسکهای تکراری که هرروزه با آنها مواجه میشوید را خودکار کرده تا سرعت انجام کارهای خود را افزایش دهید. مواردی همچون استفاده مجدد از محتواهای قبلی برای کانالهای بازاریابی جدید و یا تغیر سایز، حجم و یا فرمت محتواهای بصری برای پلتفرمهای مختلف از جمله این تسکها میباشند.
7 ابزار کاربردی برای تولید محتوا با هوش مصنوعی
برای تولید محتوا با هوش مصنوعی نیاز مبرمی به ابزارهایی کارآمد دارید، در ادامه این مقاله 6 ابزار تولید محتوا با هوش مصنوعی کاربردی را به شما معرفی میکنیم که احتمالاً با برخی از آنها از قبل آشنا هستید.
- ChatGPT
- DALL-E
- Midjourney
- Jasper AI
- Copy.ai
- Writesonic
- Rytr
ChatGPT شناخته شدهترین ابزار هوش مصنوعی در میان کاربران
یک مدل زبانی پیشرفته از OpenAI که برای تولید متنهای متنوع و خلاقانه، پاسخ به سؤالات، و ایجاد محتوای متنی با کیفیت بالا استفاده میشود. در طی حداقل یکی دو سال اخیر محبوبیت این ابزار به قدری افزایش پیدا کرده است که خیلیها تولید محتوا با هوش مصنوعی را هم معنی با استفاده از این ابزار عنوان کردهاند.
مزایای استفاده از ابزار ChatGPT:
- ایده پردازی و ایجاد طوفان فکری
- ایجاد یک نمای کلی از پستهای وبلاگ
- گرفتن ایده برای تولید محتوای پستهای سوشال مدیا
ChatGPT در این موارد نتایج دلخواهی به همراه نخواهد داشت:
- تولید محتوای کامل یک وبلاگ یا پست شبکههای مجازی
- جزئیات یا تاریخ دقیق یک رویداد (در این مورد پیشنهاد میشود که صحت دیتای خود را حتماً با یک ابزار ثانویه چک کنید)
Dall-E 3 محصولی متفاوت از سازنده چت جی پی تی
ابزار تولید محتوا با هوش مصنوعی دیگری از شرکت Open.ai سازنده چت جی پی تی که یک گزینه مناسب برای انجام کارهای گرافیکی میباشد. تنها یک پرامپت متنی از تصویری که میخواهید داشته باشید را به Dall-E بدهید و این ابزار فوقالعاده در مدت زمان کمی عکس موردنظر شما را تحویل میدهد. از قابلیتهای مهم این ابزار میتوان به طبیعی بودن نتایج در آن اشاره کرد؛ به گونهای که کاربران در نگاه اول متوجه نخواهند شد تصویری که میبینند با هوش مصنوعی ساخته شده باشد.

بیشتر بخوانید: مشاهده رفتار بازدیدکنندگان محتوا
مزایای استفاده از ابزار Dall-E 3:
- تهیه عکسهای وبلاگ یا اجزای گرافیکی پستهای سوشال مدیا
- تهیه نمونههای اولیه از یک پروژه
- اجزای گرافیکی صفحات وب
Dall-E 3 در این موارد نتایج دلخواهی به همراه نخواهد داشت:
- طراحی اجزای گرافیکی مهمی همچون لوگو برند که هویت کسبوکار شما را مشخص میکنند. این ابزار میتواند برای شما لوگو طراحی کند اما برندسازی فاکتور مهمی است که زیبایی لوگو به تنهایی برای آن کافی نمیباشد. (در این مورد پیشنهاد میشود از تجربه و مهارت گرافیستهای حرفهای تیم ما استفاده کنید)
رقابت در حوزه تولید محتوا با هوش مصنوعی با Midjourney
تولید محتوا با هوش مصنوعی Midjourney یکی از بهترین ابزارهای موجود برای تکمیل تسکهای گرافیکی در بازار میباشد. از قابلیتهای متمایز کننده این ابزار در مقایسه با سایر رقبایی که دارد؛ میتوان به امکان ران کردن آن به عنوان یک بات در شبکه اجتماعی دیسکورد اشاره کرد که این امکان را برای کاربران فراهم میکند در هر جا و حتی با استفاده از دستگاهها موبایل نیز بتوانند تسکهای گرافیکی خود را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: میزان موفقیت کمپین های تولید محتوا
در این ابزار نیز پرامپتهای متنی مهمترین نقش در تولید تصاویر موردنظر را دارند. پرامپتهایی که یادگیری آنها بسیار کار سادهای بوده اما پیشنهاد ما به شما این است که اگر میخواهید نتایج دقیقتری از این ابزار بگیرید؛ حتماً مقداری ظرافت را در کار خود به کار برده و از کلماتی استفاده کنید که به خوبی ایدههای شما را به تصویر میکشند.
علاوه بر این، این ابزار در هنگام دریافت پرامپت از شما قابلیتهای مختلفی را در اختیارتان قرار میدهد. به عنوان مثال از شما میپرسد آیا میخواهید زمینه شفاف برای عکس خود داشته باشید یا نه، نسبت تصویر چگونه باشد یا این که استایل آرت به کار رفته در تصویر و یا موارد جزئی دیگر در آن به چه صورت باشد.
مزایای استفاده از ابزار Midjourney :
- طراحی اجزای گرافیکی پستهای شبکههای مجازی
- ایجاد کانسپت اولیه از یک لوگو، پروژه یا ارائهای که بعداً قصد طراحی آن را خواهید داشت.
- طراحی اِلِمانهای گرافیکی برای طراحی اصلی که دارید.
مید جورنی در این موارد نتایج دلخواهی به همراه نخواهد داشت:
- کاربرانی با حجم کاری پایین؛ توجه داشته باشید که اشتراک ماهانه این ابزار تنها زمانی صرفه اقتصادی دارد که به دنبال تولید حجم زیادی از عکسهای ساخته شده با هوش مصنوعی باشید.
- در صورتی که به دنبال عکسهای خیلی واقع گرایانه هستید.
JasperAI رقیب نه چندان سرسخت چت جی پی تی
JasperAI به عنوان یک جایگزین خوب اما نه همه فن حریف ChatGPT شناخته میشود که کاربران برای تولید محتوا متنی پستهای وبلاگ، شبکههای مجازی و یا نوشتن اسکریپت از آن استفاده میکنند. چیزی که JasperAI را از سایر رقبای آن جدا میکند؛ لحن مناسبی است که شباهت بیشتری به مکالمات انسان گونه دارد.

بیشتر بخوانید: مدت زمان اثر بخشی کمپین های تولید محتوا
جدا از تولید محتوا متنی، این ابزار این امکان را برای شما فراهم میکند تا متنهای خود را به 30 زبان زنده دنیا ترجمه کنید. علاوه بر این امکان ادغام با ابزارهایی همچون گوگل داکس (Google Docs) و سایر ابزارهای دیگر، قابلیت جذابی است که امکان استفاده از امکانات این ابزارها را نیز برای شما فراهم میکند.
مزایای استفاده از ابزارJasperAI :
- ترجمه محتواهای متنی
- ایده پردازی برای تولید محتوا و ترسیم طرحهای کلی
Jasper AI در این موارد نتایج دلخواهی به همراه نخواهد داشت:
- استفاده برای تولید محتوای بخشهای مهم سایت و یا پلتفرمهای سوشال مدیا: نه تنها این ابزار، بلکه تمام ابزارهایی که از آنها برای تولید محتوا با هوش مصنوعی استفاده میکنیم؛ طراحی شدهاند تا ایده اولیه برای انجام کار را به ما دهند یا این که نهایتاً برخی از بخشهای نه چندان مهم را برای ما کامل کنند. استفاده از این ابزارها برای تولید محتوای بخشهای مهمی همچون لندینگهای اصلی سایت و یا صفحات محصولات یا خدمات، گزینه منطقی به نظر نرسیده و پیشنهاد میشود در این مورد حتماً از تجربه و مهارت تولیدکنندگان حرفهای محتوا استفاده کنید.
Copy.ai بهترین گزینه برای نگارش فری استایل با هوش مصنوعی
منظور از نگارش فری استایل (Freestyle writing) نوشتن بدون توقف است که مزایای کاربردی خود را دارد. ابزار Copy.ai به عنوان یکی دیگر از گزینههای تولید محتوا با هوش مصنوعی در نظر گرفته میشود که برای پردازش محتوای متنی کاربرد دارد. از تفاوتهای مهم این ابزار با سایر رقبا میتوان به این موضوع اشاره کرد که استفاده از Copy.ai این امکان را برای شما فراهم میکند تا زمینه واضحی از آن چیزی که میخواهید در متن پوشش دهید را به کاربران ارائه کنید. به عنوان مثال میتوانید کاملاً مشخص کنید که برای یوتیوبر شدن نیاز به چه پیشنیازهایی دارید تا در این زمینه موفق باشید.

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا
این پلتفرم همچنین دارای یک چت بات هوش مصنوعی میباشد که میتواند در تولید محتوا و نحوه کار با رابط کاربری این ابزار به شما کمک کند. علاوه بر این، ابزار Copy.ai تعدادی پرامپت از پیش ساخته شده دارد که به شما کمک میکنند تجربه خوبی در استفاده از این ابزار هوش مصنوعی داشته باشید.
مزایای استفاده از ابزار Copi.AI
- جمعآوری دیتای به روز با استفاده از این ابزار
- استفاده از ابزار ویرایشگر محتوا همزمان با نگارش آن
- خلاصه کردن محتواهایی همچون ویدئوهای یوتیوب و تحویل چکیده مطالب در قالب بولت پوینت
Copi.AI در این موارد نتایج دلخواهی به همراه نخواهد داشت:
- عدم وجود بررسی کننده سرقت ادبی محتوا در این ابزار
- تعرفه نسبتاً بالا این ابزار و امکانات محدود در نسخه رایگان آن
Writesonic ابزار کاربردی تولید محتوا با هوش مصنوعی
ابزاری مناسب برای تولید محتوای تبلیغاتی، پستهای شبکههای اجتماعی، و مقالات وبلاگ، با پشتیبانی از چندین زبان و قالبهای متنوع.

هوش مصنوعی رایت سونیک در سال 2020 وارد بازار شد و خیلی زود مثل ابزارهایی نظیر Jasper Ai به موفقیت دست یافت. رایت سونیک با جذب سرمایه از شرکت Y Combinator توانست فرصت رشد محصولات خود را فراهم کند و در فهرست بهترین هوش مصنوعیهای دنیا جای گرفته است. هوش مصنوعی Writesonic توسط Samanyou Garg توسعه داده شده است. استفاده از این ابزار باعث میشود که محتوای تخصصی برای کسب و کار خود تولید کرده و جایگاه وبسایت خود در موتورهای جستجو را بهبود ببخشید.
به علاوه، استفاده از Writesonic میتواند به شما در صرفهجویی در زمان و هزینه کمک کند. در حقیقت، Writesonic یک پلتفرم هوش مصنوعی برای ایجاد محتوا است که به شما امکان میدهد مقالات با کیفیت بالا را در چند دقیقه ایجاد کنید. این پلتفرم توسط یک تیم از متخصصان هوش مصنوعی و زبانشناسی توسعه داده شده است و هر فردی که بخواهد محتوای مختص به کسب و کار خود را به صورت تخصصی بنویسد میتواند از آن استفاده کند. تکنولوژی استفاده شده در رایت سونیک GPT-3 GPT-4 است. البته، ورژنهای جدید چت جیپیتی نیز در این هوش مصنوعی استفاده میشود.
هوش مصنوعی Writesonic از جدیدترین دادههای اینترنت برای تولید محتوای یونیک و آپدیت استفاده میکند. علاوه بر این، Writesonic امکاناتی را در اختیار شما قرار میدهد تا پاسخگوی نیازهایتان برای تولید هر نوع محتوایی باشد. برای مثال، فرقی نمیکند که شما برای بلاگ میخواهید مطلب بنویسید یا برای صفحات فروش، این هوش مصنوعی به راحتی این کار را برای شما انجام میدهد. رایت سونیک همچنین در زمینه تولید محتوای شبکههای اجتماعی نظیر توییتر و اینستاگرام خیلی به شما کمک خواهد کرد.
با توجه به نیاز رو به افزایش برای تولید محتوای با کیفیت بالا، نرمافزار writesonic به عنوان یکی از بهترین و موثرترین ابزارهای تولید محتوا مبتنی بر هوش مصنوعی در دنیا به شمار میرود. با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری عمیق، writesonic میتواند به صورت خودکار متنهای با کیفیت بالا تولید کند و به کاربران کمک کند تا در کمترین زمان ممکن، محتوای مورد نظر خود را بسازند.
تولید محتوا با هوش مصنوعی و دستیار نوشتن مبتنیبر هوش مصنوعی Rytr
در حوزه پویای تولید محتوا، ابزارهای نوظهور و فناوریهای هوش مصنوعی، نحوه نوشتن ما را متحول میکنند. یکی از ابزارهای فوقالعاده هوش مصنوعی Rytr، یکی از محبوبترین دستیاران نوشتن مبتنی بر هوش مصنوعی است.

این پلتفرم آنلاین فرآیند نوشتن را ساده میکند. تنها با یک کلیک، میتوانید به ویژگیهایی مانند توضیحات متا (متادیسکریپشن)، سئو، ساختار کلی وبلاگ و متن تبلیغاتی برای رسانههای اجتماعی دسترسی داشته باشید. هوش مصنوعی Rytr که اکنون میلیونها کاربر دارد، به کپیرایترها، بازاریابان و کارآفرینان در تولید محتوای درجه یک کمک میکند.
ویژگیهای کلیدی هوش مصنوعی Rytr
Rytr AI طیف وسیعی از ویژگیها را ارائه میدهد که برای تسهیل سازماندهی و بهینهسازی محتوا طراحی شدهاند.
- مدیریت اسناد
- نویسنده هوش مصنوعی
- ایجاد ساختار کلی محتوا
- ویژگی Magic Command
- تحقیق کلمات کلیدی با هوش مصنوعی Rytr
- تجزیهوتحلیل SERP
- ویرایشگر متن هوش مصنوعی
- بررسی سرقت ادبی با هوش مصنوعی Rytr
- تولید کننده تصویر هوش مصنوعی Rytr
مزایای استفاده از ابزار Rytr
- Rytr محتوای کوتاه را بهبود میبخشد و ساختار کلی محتوا را ایجاد میکند.
- برای اهداف گوناگون قابل استفاده است.
- ویژگیهای منحصربهفردی مانند تولید کننده تصویر هوش مصنوعی و رزومهساز و نمایش نمونه کارها را ارائه میدهد.
- کار کردن با این ابزار کاربرپسند، آسان است.
Rytr در این موارد نتایج دلخواهی به همراه نخواهد داشت:
- نتایج بهتری را برای محتواهای کوتاه نسبت به محتوای بلند نشان میدهد.
- نیاز به بهبود قابلیتهای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد.
مزایای تولید محتوا با هوش مصنوعی
باید قبول کنیم که ابزارهای هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به یک فاکتور کلیدی برای تولیدکنندگان محتوا و صاحبان کسبوکارهای مختلف هستند. افزایش سرعت و بهرهوری در تکمیل تسکهای مختلف دلیلی است که امروزه شاهد هستیم بسیاری از تولیدکنندگان محتوا از ابزارهای مختلف هوش مصنوعی در جهت پیشبرد کارهای خود استفاده میکنند. اگر بخواهیم تمام مزیتهای استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا را عنوان کنیم این مقاله بسیار طولانی خواهد شد؛ اما برخی از مهمترین این مزایا به شرح زیر میباشند:
- صرفهجویی در زمان: استفاده از هوش مصنوعی در پروسه تولید محتوا میتواند سرعت انجام کارها را بیشتر کرده و ساعتها از زمان شما را ذخیره کند.
- کاهش هزینهها: تولید محتوا با هوش مصنوعی استفاده از منابع مختلف را محدود کرده که این گزینه به شما امکان میدهد تا هزینههای مختلف تولید محتوا خود را کاهش دهید.
- تولید محتوای بیشتر: سرعت بخشیدن به کارها توسط ابزارهای هوش مصنوعی همراه با ذخیره کردن زمان بیشتر این فرصت را در اختیار شما قرار میدهند تا در عین حفظ کیفیت، محتوا بیشتری برای سایت و یا پلتفرمهای سوشال مدیا خود فراهم کنید.
- شخصیسازی محتوا: با مشخص کردن محتوا، لحن و مخاطبان هدف آن میتوانید به ابزارهای مختلف هوش مصنوعی یاد دهید که محتواهای شخصیسازی شدهای را برای کاربران هدف شما تولید کنند. در این مورد حتی برخی از این ابزارها میتوانند محتوای شما را به زبانهای مختلف تولید کرده یا این که با استفاده از دیتاهای کاربران، محتواهای مرتبط با آنان را تولید کنند.
ترفندهای تولید محتوا با هوش مصنوعی
تولید محتوا با هوش مصنوعی پیشرفته است و در این موضوع شکی نیست که استفاده از آن میتواند سرعت انجام کارها را افزایش داده، فضای بیشتری برای خلاقیت را در اختیار شما قرار دهد و نهایتاً موجب افزایش بازدهی شما شود. اما نکته قابل توجه در این مورد این است که استفاده معمولی از این ابزارها شاید نتایج خوبی را در اختیار شما قرار دهد؛ اما گرفتن نتایج عالی و ایجاد تمایز در محتوای پایانی، نیازمند استفاده از یک سری تکنیکهای کاربردی در این مورد میباشد.
برای تولید محتوا با هوش مصنوعی زمان صرف کنید
ساختار تمام ابزارهای هوش مصنوعی بر پایه یادگیری بوده و این ابزارها نیاز به ورودیها و آموزشهای عالی دارند تا نتایج عالی را برای شما رقم بزنند. صرف زمان برای تعلیم تولید محتوا با هوش مصنوعی و ارائه ورودیهای مناسب باعث میشود تا نتایجی که از این ابزارها میگیرید مناسب بوده و هم راستا با اهدافی که از قبل تعیین کرده بودید باشند.
قبل از انتشار محتوا کیفیت آن را بررسی کنید
در نظر داشته باشید که اگر محتوای نهایی شما کیفیت لازم را نداشته باشد؛ انتشار تعداد زیادی از آنها هیچ کمکی برای توسعه برند شما نمیکند. هوش مصنوعی میتواند متنهای خلاقانه و عکسهای جذابی را در اختیار شما قرار دهد اما در نهایت هوش انسانی است که این محتواها را صیقل داده و آن را به گونهای در میآورد که مناسب نیاز و علایق کاربران هدف باشند.
در رابطه با محتوای متنی، به دنبال رفع ایرادات گرامری بوده و سعی کنید استایل و سبک نگارش خود را در محتوا دخیل کنید. در رابطه با محتواهای گرافیکی نیز میتوانید به دنبال ایرادات بصری همچون یک دست یا پای اضافه در کاراکتر تصویر خود گشته و آنها را قبل از انتشار محتوا اصلاح کنید.
توجه داشته باشید که ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی میتوانند به شما کمک کنند که کارآمدتر کار کنید؛ اما نمیتوانند و نباید به کلی جایگزین شما در پروسه تولید محتوا شوند.
تنها به تولید محتوا با هوش مصنوعی تکیه نکنید
تنها به این دلیل که امروزه هوش مصنوعی محبوبیت بالایی پیدا کرده نمیتوان از آن در تمامی کارها و پروژهها استفاده کرد. به عنوان مثال در محتواهایی که به بررسی عمیق یک عقیده پرداخته یا مرتبط به یک داستان شخصی میشوند؛ ما به هوش انسانی برای نگارش آنها احتیاج داریم.
علاوه بر این، در حالی که هوش مصنوعی میتواند موضوعات بیشتری برای تولید محتوا را پوشش دهد؛ مخاطبان شما برخی اوقات ترجیح میدهند که با محتواهایی ساخته شده از هوش انسانی روبرو شوند.
آیا گوگل تولید محتوا با هوش مصنوعی را جریمه میکند؟
گوگل هیچ گاه رسماً اعلام نکرده است که تولید محتوا با هوش مصنوعی مشمول جریمههای این شبکه میشود؛ اما از طرف دیگر این موضوع هم رسماً عنوان نشده است که کاربران میتوانند از هوش مصنوعی در محتواهای خود استفاده کنند.
اما تنها استناد به آخرین مطلب عنوان شده از طرف گوگل در این مورد این سیگنال را به ما میدهد که استفاده از هوش مصنوعی شامل جریمههای این شبکه نشده و کاربران میتوانند در محتواهای خود از قدرت هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده کنند.
کاربران میتوانند از هوش مصنوعی در محتوا خود استفاده کنند؛ اما باید توجه داشته باشند که محتوا آنها نوآورانه بوده و نکته تازهای به معلومات کاربران اضافه کنند.
آیا باید از تولید محتوا با هوش مصنوعی استفاده کنیم؟
با قطعیت میگوییم بله؛ به عنوان یک تولیدکننده محتوا باید استفاده از هوش مصنوعی را به عنوان یکی از ضرورتهای پروسه تولید محتوا خود در نظر بگیرید. اما با در نظر گرفتن یک شرط مهم؛ در این مورد باید توجه کنید که 100 درصد محتوا خود را با هوش مصنوعی تولید نکنید. از آن ایده بگیرید و محتوای تولید شده توسط ابزارهای آن را ویرایش کنید. به تعریفی دقیقتر نگاه خود را در محتوای نهایی به کار ببرید تا حرفی تازه برای گفتن داشته باشید.
از طرفی دیگر باید در نظر داشته باشید که ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید هر نوع محتوایی کاربرد ندارند. در یک حالت کلی هوش مصنوعی را به عنوان ابزاری در نظر بگیرید که سرعت انجام کارهای شما را افزایش داده و به شما کمک میکند تا فضای بیشتری برای تولید محتوا داشته باشید. اما در این حال همچنان وظیفه حفظ کیفیت این محتواها با شماست و این شما هستید که باید مطمئن شوید که محتوای نهایی که در اختیار کاربران قرار میگیرد کیفیت لازم را داشته و متناسب با نیاز و علایق آنها طراحی شده است.
شما نیز اگر بدنبال تولید محتوا با هوش مصنوعی هستید و نیاز به مشورت و همکاری دارید من اینجا هستم تا به شما کمک کنم