preloader
لطفا صبرکنید...

فواید اسپلیت تست و تاثیر آن بر افزایش فروش کسب‌وکار شما

تست A/B یا اسپلیت تست که به عنوان یک تکنیک مارکتینگ شناخته می‌شود؛ مخاطبان شما را به دو گروه مختلف تقسیم کرده و عملکرد دو ورژن مختلف از یک کمپین را برای آن‌ها بررسی مینماید.

تست A/B و تاثیر آن بر افزایش فروش

تست A/B یا اسپلیت تست که به عنوان یک تکنیک مارکتینگ شناخته می‌شود؛ مخاطبان شما را به دو گروه مختلف تقسیم کرده و عملکرد دو ورژن مختلف از یک کمپین را برای آن‌ها بررسی مینماید. به عنوان مثال، با استفاده از این تست شما می‌توانید نسخه A از محتوای مارکتینگ خود را به گروهی از کاربران خود نشان داده و نسخه B این محتوا را نیز در اختیار باقی این کاربران قرار دهید تا در نهایت متوجه شوید که کدام نسخه عملکرد بهتری داشته و توانسته تعامل بهتری از سمت مخاطبان دریافت کند.

اسپلیت تست

بیشتر بخوانید: لینک سازی داخلی و خودکار سئو وبسایت

کاربردهای گسترده اسپلیت تست برای کسب‌وکارهای مختلف

  • کاربران مختلف علایق و اولویت‌های متفاوتی دارند.
  • کسب‌وکارها نیز با یکدیگر متفاوت بوده و فاکتوری که ممکن است برای یک بیزینس جواب داده؛ بدترین نتیجه ممکن را برای کسب‌وکار دیگری به همراه داشته باشد.

در نتیجه همیشه به بررسی نحوه عملکرد اسپلیت تست می پردازیم تا مطمئن شویم تصمیمی که برای طراحی کمپین‌های خود می‌گریم؛ در راستای پاسخ به همان چیزی می‌باشد که مخاطبان هدف ما به دنبال آن هستند.

اسپلیت تست چگونه کار می‌کند

برای طراحی اسپلیت تست نیاز دارید تا دو نسخه شبیه به یکدیگر از یک محتوا که تنها در یک فاکتور مشخص تفاوت دارند را تهیه کنید.

سپس این دو نسخه متفاوت از محتواها را به دو گروه مختلف از کاربران که اندازه یکسانی هم دارند نشان داده و بررسی کنید که کدام یک از آن‌ها پس از طی مدت زمانی مشخص، عملکرد بهتری خواهند داشت. (البته که باید مدت زمانی که تست را اجرا می‌کنید به اندازه‌ای طولانی باشد که بتوان به نتایج قابل اعتمادی دست پیدا کرد)

برای درک بهتر این مفهوم بیایید مثال زیر را با یکدیگر بررسی کنیم:

تصور کنید که شما می‌خواهید بررسی کنید که اگر دکمه CTA خود را به جای ساید بار بر روی قسمت بالایی سایت قرار دهید؛ این کار می‌تواند آمار کلیک کاربران بر روی این دکمه را افزایش دهد یا خیر.

برای طراحی تست A/B یا اسپلیت تست بدین منظور، ابتدا نیاز دارید تا یک صفحه کاملاً متفاوت در سایت خود ساخته و جایگاه جدید دکمه سی تی ای را در بخش بالا صفحه در نظر بگیرید.

در این تست جایگاه فعلی دکمه CTA که در سایدبار شما قرار داد با عنوان کنترل (control) شناخته شده و به عنوان نسخه A ما در نظر گرفته می‌شود. نسخه B تست ما اما چلنجر (chalhanger) نامیده شده که در این تست، تغییر انجام شده می‌باشد. در قدم بعدی هر یک از این نسخه‌ها را در معرض مخاطبانی قرار می‌دهیم که تعداد آن‌ها از قبل مشخص شده است. در این میان ممکن است درصد افرادی که از هر دو صفحه بازدید می‌کنند مقداری با یکدیگر متفاوت باشد؛ اما در حال ایده‌آل، تعداد بازدید‌هایی که هر صفحه می‌گیرد تفاوت چندانی با هم نخواهند داشت.

نهایتاً در صورتی که نسخه B تست ما نتیجه بهتری را نشان دهد؛ می‌توانیم از آن به عنوان یک تغییر دائمی در سایت استفاده کرده و زین پس دکمه CTA را در بخش بالایی سایت قرار دهیم.

ab test

بیشتر بخوانید: راهکارهای سئو موفق وبسایت

چرا اسپلیت تست مهم است؟

شاید بتوان مهم‌ترین دلیل استفاده از اسپلیت تست را این‌گونه بیان کرد که این تست حدس و گمان را از ما گرفته و به جای آن، روش استاندارد و امتحان شده‌ای را در اختیارمان قرار می‌دهد که به مراتب نتایج دقیق‌تری را به همراه خواهد داشت. این موارد برخی از مهم‌ترین دلایل استفاده از این تست می‌باشند.

افزایش ترافیک سایت

اسپلیت تست این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا کلمات مناسبی برای تایتل‌های صفحات خود انتخاب کرده و به خوبی بتوانید نظر کاربران هدف در موتورهای جست‌وجو را جلب کنید.

تست کردن انواع مختلف تایتل‌ها برای صفحات و یا مقالات سایت، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا آن‌هایی که بهترین نتیجه را برای شما به همراه دارند شناسایی کرده، کلیک‌های بیشتری از سمت کاربران دریافت کنید و نهایتاً ترافیک دریافتی سایت خود را افزایش دهید.

افزایش نرخ تبدیل کاربران

طراحی تست A/B نه تنها به شما کمک می‌کند تا ترافیک دریافتی سایت خود را افزایش دهید؛ بلکه نرخ تبدیل (Conversion Rate) کاربران شما را نیز افزایش می‌دهد.

امتحان کردن اِلِمان‌های مختلف در سطح رابط کاربری سایت و یا حتی استفاده از انکر تست‌های مختلف در دکمه‌های CTA احتمال کلیک کاربران و ورود به صفحه‌های جدید سایت شما را افزایش می‌دهد. این مورد می‌تواند به شما کمک کند تا تعداد کاربرانی که برای تکمیل کردن یک هدف خاص همچون تکمیل یک فرم و یا تبدیل به یک لید برای فروش محصول یا خدمات در نظر گرفته‌اید به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا کند.

کاهش نرخ پرش سایت

اسپلیت تست‌ها این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا فاکتورهایی که موجب کاهش دریافت ترافیک ورودی سایت می‌شوند را شناسایی کنید. شاید جای‌گذاری یک سری از آیکون‌ها در سایت چندان برای کاربران کاربردی نبوده یا این که ترکیب رنگ بخش‌هایی از سایت وایب خوبی به آن‌ها نمی‌دهد.

مواردی از این دست، همگی دلایلی هستند که به موجب آن‌ها کاربر سایت شما را بلافاصله پس از ورود ترک کرده که این مورد موجب بالا رفتن بانس ریت سایت شما می‌شود. در این مورد می‌توانید گزینه‌هایی همچون طراحی متفاوت پست‌های وبلاگ، امتحان کردن فونت‌های مختلف و یا استفاده از ترکیب رنگ‌های متفاوت در طراحی رابط کاربری را در نظر گرفته تا این ایرادات را برطرف کنید.

کاهش آمار رها کردن سبد خرید

با توجه به آمار منتشر شده از سایت Baymard، بیش از 70٪ از کسب‌وکارهای آنلاین شرایطی را تجربه کرده‌اند که در آن کاربران، سایت را با وجود آیتم‌هایی در سبد خرید خود ترک کرده‌اند. این مورد که با نام رها کردن سبد خرید شناخته می‌شود؛ یک فاکتور منفی برای فروشگاه‌های آنلاین می‌باشد.

 در این مورد نیز می‌‍توانید از تست A/B استفاده کرده و با امتحان کردن فاکتورهای مختلفی همچون عکس‌های محصول متفاوت، بررسی طراحی صفحات محصولات یا خدمات و یا حتی بررسی محلی که هزینه‌های ارسال به کاربران نشان داده می‌شوند؛ دلایلی که به واسطه آن‌ها کاربران خرید خود را کامل نکرده‌اند شناسایی کرده و اقدامات لازم را در رابطه با آن‌ها را انجام دهید.

چگونه یک اسپلیت تست‌ طراحی کنیم؟

نکته کلیدی در طراحی یک اسپلیت تست کاربردی این است که آیتم‌هایی در سایت خود را برای آزمایش انتخاب کنید که فکر می‌کنید به اندازه کافی مهم بوده و همچنین قابلیت مقایسه شدن با گزینه‌های جدید را دارند.

گزینه‌های مناسب برای اسپلیت تست‌ را انتخاب کنید

در ابتدا یک لیست از تمام اِلِمان‌هایی که می‌توانند بر روی نحوه تعامل کاربران با سایت و یا تبلیغات شما تأثیر بگذارند تهیه کنید. در این مورد باید به این موضوع توجه داشته باشید که کدام یک از این آیتم‌ها می‌توانند باعث افزایش فروش یا نرخ تبدیل کاربران شما شده و یا هر گونه هدفی که برای کسب‌وکار خود تعیین کرده‌اید را تیک بزنند. سپس نیاز دارید تا گزینه‌های انتخاب شده را برای امتحان کردن اولویت‌بندی کنید.  

اطمینان حاصل کنید که آیتم‌های انتخابی شما قابلیت مقایسه شدن با گزینه‌های جدید را داشته و به راحتی می‌توانند با سایر آیتم‌ها مورد قیاس قرار بگیرند.

به عنوان مثال می‌توانید بررسی کنید که انتخاب کدام فونت یا عکس در محتوای صفحات بیشتر توجه کاربران را جلب کرده یا این که کدام یک از لندینگ‌ پیج‌های کمپین‌های تبلیغاتی شما بیشتر می‌تواند کاربر را در صفحه نگه داشته و نهایتاً باعث افزایش فروش شما شود.

اندازه مناسبی برای نمونه‌های خود در نظر بگیرید

در اسپلیت تست‌ درست مثل این که به حجم مناسبی از کاربران هدف برای دستیابی به بهترین نتیجه نیاز داریم؛ به همان میزان نیاز داریم تا از حجم مناسبی از نمونه‌ها برای پیشبرد صحیح تست خود استفاده کنیم. باید توجه داشته باشید که اندازه نمونه‌های شما می‌تواند تأثیر بسزایی در نتایج به دست آمده بگذارد که همیشه هم این تأثیرها نتایج مطلوبی را به همراه ندارند. اگر در یک تست نمونه شما بیش از اندازه کوچک باشد؛ مناسب جامعه آماری هدف نبوده و نمی‌تواند نتیجه دقیقی را در اختیار شما قرار دهد.

به عنوان مثال برای تعین فونت مناسب برای کل یک صفحه شما نیاز دارید تا از چندین پاراگراف متن به عنوان نمونه خود استفاده کنید؛ در حالی که برای بررسی فونت مناسب برای یک دکمه CTA در سایت شما به یک یا چندین کلمه متن برای تست خود نیاز دارید.

دیتا خود را بررسی کنید

یک اسپلیت تست خوب تستی است که دیتاهای به دست آمده از آن معنی‌دار و قابل اعتماد باشند. به تعریفی دیگر، نتایج چنین تستی نمی‌توانند تصادفی یا بر اساس شانس حاصل شده باشند. اما چگونه می‌توان فهمید که نتایج به دست آمده شانسی نبوده و می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد.

در این مورد ابزارهای کاربردی همچون Convertize وجود داشته که دیتاهای ترافیک ورودی و نرخ تبدیل آیتم‌های مختلف تست را از شما گرفته و سپس میزان اعتبار هرکدام از دیتاهای نهایی را برای شما مشخص می‌کنند. هرچه میزان این اعتبار برای نمونه‌های شما بیشتر باشد؛ احتمال این که دیتاهای آن نمونه دقیق‌تر باشد نیز بیشتر خواهد بود.

زمان مناسبی برای اجرای اسپلیت تست‌ خود انتخاب کنید

در حالی که مشغول بررسی آیتم‌های مختلف برای اسپلیت تست‌ خود هستید؛ باید فاکتورهای مختلف دیگری را نیز در نظر داشته باشید. مواردی همچون زمان مناسب برای راه‌اندازی تست‌ها که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. به عنوان مثال اگر صاحب یک کسب‌وکار اینترنتی هستید؛ نیاز دارید تا زمان تعطیلات رسمی و یا آخر هفته را در برنامه‌ریزی خود در نظر بگیرید.

شرایطی را در نظر بگیرید که نتایج اسپلیت تستی که در زمان پیک بازار برای دو نمونه حاصل شده‌اند؛ آمار بهتری را نسبت به مقایسه همین دو نمونه در ایام تعطیلات آخر هفته نشان دهند. در این شرایط مهم است که زمان مناسبی را برای اجرای تست‌های خود در نظر گرفته تا نهایتاً بتوانید نتیجه دقیق‌تری از آن داشته باشید.

تنها یک فاکتور را بررسی کنید

هر یک از اِلِمان‌های مختلفی که در سایت خود استفاده می‌کنید؛ می‌توانند تأثیر مثبت یا منفی بر عملکرد کسب‌وکار شما داشته باشند. دقیقاً به همین دلیل است که پیشنهاد می‌شود در یک زمان تنها یکی از این اِلِمان‌ها را برای بررسی انتخاب کنید.

بررسی هم‌زمان دو یا چند فاکتور مختلف در تست، در روند انجام صحیح تست اختلال به وجود آورده و دیتاهای غیر قابل اعتمادی را در اختیار ما قرار می‌دهد. دیتاهای غلط نیز به طور صحیح برای ما مشخص نمی‌کنند که کدام یک از آیتم‌های بررسی شده بیشترین تأثیر را در بهبود عملکرد داشته است.

به همین منظور ضروری است تا در اسپلیت تست‌ خود تنها یک فاکتور را در یک بازه زمانی مشخص بررسی کنید.

دیتاهای به دست آمده را آنالیز کنید

به عنوان یک مارکتر احتمالاً با نحوه تعامل کاربران با سایت، ‌اپلیکیشن و یا کمپین‌های تبلیغاتی خود آشنا هستید. اسپلیت تست‌ها گزینه‌هایی هستند که دیتاهای کامل‌تر و منطقی‌تری را در این مورد در اختیار شما قرار داده و ابزارهای بیشتری برای بررسی نحوه درگیری مخاطبان با بخش‌های مختلف سایت و یا دیگر بخش‌های بیزینس شما را فراهم می‌کنند.

پس از تکمیل تست، پیشنهاد می‌کنیم زمانی را صرف آنالیز دیتاهای به دست آمده کنید. احتمالاً نتایج به دست آمده برای شما جالب خواهند بود. خواهید دید که چگونه فاکتورهای مختلف می‌توانند تأثیری متفاوت از آن چیزی که تصور می‌کردید بر روی سایت شما بگذارند. 

آیا اسپلیت تست‌ برای سئو سایت مضر است؟

اگر بخواهیم پاسخ مناسبی به این سؤال دهیم می‌توانیم بگوییم؛ در صورتی که تست A/B به درستی اجرا شده و جای‌گذاری‌های لازم با توجه به دستورالعمل‌های گوگل انجام شوند، ‌انجام آن‌ها ریسک بالایی برای سئو سایت ندارد.

اسپلیت تست‌

بیشتر بخوانید: ابزارهای کاربردی هوش مصنوعی 2025

اما برای این که به درستی بتوانید از این تست استفاده کنید؛ بهتر است به یک سری از موارد توجه داشته باشید:

ریسک کلوکینگ را می‌پذیرید؟

کلوکینگ (Cloaking) به یکی از تکنیک‌های با ریسک بالا سئو گفته می‌شود که در آن وبمستران در حالی که یک نسخه از یک صفحه را به ربات‌های گوگل نشان می‌دهند؛ نسخه دیگری از همان صفحه را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. این کار در نظر گوگل به عنوان تقلب در نظر گرفته شده و می‌تواند جریمه‌های سنگینی از سمت این موتور جست‌وجو را به همراه داشته باشد.

در این مورد باید مقداری وسواس را چاشنی کار خود کرده و این کار را تحت نظر کارشناسان باتجربه سئو انجام دهید تا گرفتار جریمه‌های گوگل نشوید.

ریدایرکت اشتباه

وقتی که تصمیم دارید به منظور انجام تست A/B کاربران خود را به صفحه جدیدی ریدایرکت کنید؛ پیشنهاد می‌شود طبق توصیه گوگل در این مورد عمل کنید. با توجه به توضیحات ارائه شده از سمت گوگل، آن دسته از کاربرانی که تصمیم گرفته‌اند از اسپلیت تست برای بهبود عملکرد سایت خود استفاده کنند؛ باید به جای ریدایرکت 301 از ریدایرکت 302 که به عنوان گزینه موقت ریدایرکت کردن کاربران شناخته می‌شود استفاده کنند.

ابزارهای اسپلیت تست

Google Analytics و Google Optimize

گوگل آنالیتیکس و گوگل اپتیمایز یکی از بهترین راه‌حل‌های جمع‌آوری داده و اسپلیت تست را ارائه می‌دهند و می‌توانید تقریباً هر آنچه را که نیاز دارید به صورت رایگان از آن‌ها دریافت کنید. برندهای سازمانی با تیم‌های بزرگ می‌توانند برای مجموعه Google Analytics 360  ثبت نام کنند (که شامل Optimize 360 ​​است) اما تعجب خواهید کرد که چه کارهایی می‌توانید با نسخه‌های رایگان این ابزارها انجام دهید.

Optimizely

یک پلتفرم قدرتمند برای انجام اسپلیت تست و بهینه‌سازی تجربه کاربری. یکی از پلتفرم‌های پیشرو در صنعت با مجموعه‌ای جامع از ابزارهای بهینه‌سازی نرخ تبدیل است که فارغ از اینکه چقدر کسب و کار شما رشد می‌کند، احتمالا نیازهای شما را پوشش می‌دهد. Optimizely طیف وسیعی از محصولات را ارائه می‌دهد، اما Optimizely Web است که تست A/B و سایر ویژگی‌ها را برای بهینه‌سازی صفحات وب دارد. می‌توانید این مورد را با Optimizely X Personalization گسترش دهید تا پیام‌های شخصی‌سازی شده را به گروه‌های مختلف مخاطبان و توصیه‌هایی برای محصول و توصیه‌های محتوا به سبک آمازون ارائه دهید.

VWO (Visual Website Optimizer)

یک ابزار جامع برای انجام اسپلیت تست و بهینه‌سازی وب‌سایت. هدف VWO ارائه مجموعه کاملی از ابزارهای بهینه‌سازی نرخ تبدیل است، به همان روشی که Optimizely انجام می‌دهد، اما بدون برچسب قیمت سازمانی. یک بار دیگر، ابزارهای تست A/B گسترده، چند متغیره و اسپلیت URL، یک ویرایشگر بصری برای ایجاد تغییرات بدون هیچگونه کدنویسی و گزینه‌های هدف‌گذاری و تقسیم‌بندی پیشرفته دریافت می‌کنید.

Unbounce

یک ابزار برای ایجاد و تست صفحات فرود بهینه‌سازی شده. صفحات فرود یکی دیگر از مؤلفه‌های کلیدی برای به حداکثر رساندن تبدیل هستند و اگر از Unbounce استفاده کنید، یک ابزار آزمایش صفحه فرود A/B خواهید داشت. در واقع، اکثر سازندگان صفحه فرود برتر دارای نوعی ابزار تست A/B هستند و در حالی که این ابزارها به اندازه سایر ابزارهایی که بررسی کردیم دارای ویژگی نمی‌باشند، آزمایش صفحه فرود را بسیار آسان می‌سازند.

Zoho PageSense

یک پلتفرم بهینه‌سازی و شخصی‌سازی تبدیل با یکی از پایین‌ترین قیمت‌ها است. Zoho قیمت‌ها را در برنامه‌های خود محدود نمی‌کند، بنابراین شما به همه چیزهایی که پلتفرم ارائه می‌کند دسترسی خواهید داشت و هزینه شما به تعداد بازدیدکنندگان ماهانه‌تان بستگی دارد.

HubSpot

اگر تنها یک ابزار تست A/B می‌خواهید، HubSpot پلتفرم مناسبی برای شما نیست. این ابزار مجموعه کاملی از نرم‌افزارهای بازاریابی است که به چهار محصول کلیدی تقسیم می‌شود. اول، CRM برای مدیریت داده‌های مشتری، سپس Marketing Hub که شامل طیف وسیعی از ابزارها برای ایجاد محتوا، صفحات فرود، مدیریت سرنخ‌ها و اجرای تست‌های A/B است.

Leadformly

در حالی که همه ابزارهای تست A/B که تاکنون بررسی کرده‌ایم ۹۰ درصد از آنچه را که برای اجرای آزمایش‌ها نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهند، همه آن‌ها در آزمایش برخی از مشخصات دقیق‌تر در صفحات کوتاهی می‌کنند. این به ویژه در مورد فرم‌های وب صادق است و آن‌ها عمق بینش مورد نیاز شما را ارائه نمی‌دهند. برای مثال، مشخص کردن دقیق اینکه کدام فیلدها باعث می‌شوند کاربران فرم‌های شما را رها کنند و چرا. رای پاسخ دادن به این سوالات، به ابزاری مانند Leadformly نیاز دارید که تجزیه و تحلیل عمیق فرم‌ها و ابزارهای تست A/B را ارائه می‌دهد تا به شما کمک کند نرخ تبدیل را به حداکثر برسانید.

Convertize

یک پلتفرم آزمایشی و شخصی‌سازی اسپلیت تست مقرون به صرفه با برنامه‌هایی است که از ۴۹ دلار در ماه برای حداکثر ۲۰ هزار بازدیدکننده در ماه شروع می‌شود. اگر به دنبال اجرای کمپین‌های بهینه‌سازی نرخ تبدیل هستید، باید در طرح تیمی آن ثبت نام کنید که از ۱۹۹ دلار در ماه برای حداکثر ۱۰۰ هزار بازدیدکننده در ماه شروع می‌شود.

Kameleoon

یک پلتفرم تست و شخصی‌سازی اسپلیت تست است که از هوش مصنوعی برای کمک به شما در بهینه‌سازی تجربیات دیجیتال استفاده می‌کند. می‌توانید تجربه‌های شخصی‌سازی‌شده را بر اساس احتمال تبدیل هر بازدیدکننده که در زمان واقعی، بر اساس اقدامات کاربر محاسبه می‌شود، راه‌اندازی کنید.

Convert

یک پلتفرم تست پیشرفته است که برای آژانس‌ها و کارشناسان بهینه‌سازی نرخ تبدیل طراحی شده است که به دنبال بهینه‌سازی وب سایت‌ها و محصولات دیجیتال خود هستند. Convert به شما آزادی بیشتری برای ایجاد تغییرات می‌دهد و راه خودتان را آزمایش می‌کند و در عین حال ابزارهایی مانند سازنده بصری را برای سریع‌تر کردن کل فرآیند ارائه می‌دهد. اگر تخصص بهینه‌سازی نرخ تبدیل و توسعه‌دهنده را برای استفاده حداکثری از این پلتفرم دارید، وقتی به آزادی Convert عادت کردید ابزارهای اسپلیت تست دیگر بسیار محدودکننده خواهند بود.

لینک‌ها و محتوای تکراری

برخی اوقات، وقتی که مشغول اجرای تست‌های A/B هستید؛ سیستم به طور خودکار برای امتحان کردن دو نمونه مختلف، بعضی از لینک‌های سایت را کپی می‌کند. اگر بخواهیم از دیدگاه سئو راجع به این موضوع صحبت کنیم؛ می‌توانیم بگوییم که گوگل به صورت پیش فرض این کپی کردن‌ها را به عنوان یک نکته منفی در نظر نمی‌گیرد. اما در صورتی که از همان اول هدف از این کار دستکاری نتایج سرچ برای دستیابی به رتبه بالاتر باشد؛ سایت خاطی مشمول جریمه‌های گوگل می‌شود.

به همین منظور، برای این که این ریسک را کاهش دهید؛ پیشنهاد ما به شما این است تا از یک تگ کنونیکال برای هر لینک کپی شده استفاده کنید.

سخن پایانی

اسپلیت تست‌ یکی از بهترین گزینه‌ها برای بررسی عملکرد دو نسخه متفاوت از یک کمپین یا محتوای شما بوده و این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا عملکرد سایت، اپلیکیشن و یا حتی کمپین‌های تبلیغاتی خود را به میزان قابل توجهی بهبود دهید.در اجرای این تست اما باید به یک سری نکات توجه کرده و به خصوص دقت کنید که انجام این تست‌ها آسیبی به سئو سایت شما وارد نکند.

شما نیز اگر بدنبال آشنایی با اسپلیت تست‌ در دیجیتال مارکتینگ هستید و نیاز به مشورت و همکاری دارید من اینجا هستم تا به شما کمک کنم

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

نظرات بسته شده است.